Menu Sluiten

Hoe kunnen we helpen?

Bria Mobile SoftPhone installeren en configureren op iOS (iPhone/iPad)

U bent hier:

Met de Bria Mobile VoIP softphone kunt u bellen en gebeld worden op uw vaste nummer. De app wordt gekoppeld aan onze VoIP systeem waardoor u zorgeloos bereikbaar bent op uw vaste nummer. Bria Mobile is de vervanger van de voormalige Bia iPhone Edition, Bria iPad Edition, Android Edition en Android Tablet Edition.

Hieronder leggen we u uit hoe u de app kunt downloaden en kunt instellen voor om te gebruiken met basicVoice.

Bria Mobile instellen voor de iPhone


De Bria Mobile VoIP softphone app is ontwikkeld door CounterPath Corporation en werkt als universele applicatie die te downloaden is op meerdere platforms. Wij helpen u om de app geheel in te stellen via uw smartphone zodat u direct kunt bellen en gebeld kunt worden. U kunt de app downloaden uit de App Store.

Stap 1
Zoek in de App Store naar: Bria mobile
En klik op Download

Stap 2
Als de installatie klaar is, klik op: Open

Stap 3
Klik op Next

Stap 4
Klik op Next

Stap 5
Kies een Jaarlijks of een Maandelijks plan en maak de betalingsprocedure af

Stap 6
Klik op OK

Stap 7
Klik op OK

Stap 8
Klik op OK

Stap 9
Klik op Sta toe

Stap 10
Druk op SIP VoIP (SIP – Calling)

Stap 11
Vul bij Account Name basicVoice in.

Stap 12

Vul nu de username en password (SIP ID & wachtwoord)

Waar vind ik mijn SIP ID en wachtwoord?

  • SIP Trunk: Deze kunt u vinden in uw klantenpaneel onder uw SIP Trunk account
  • Hosted PBX: Elke account die u aanmaakt in uw SimPBX heeft een unieke ID en wachtwoord. Deze kunt u vinden onder het menu Provisioning binnen uw SimPBX omgeving.

Stap 13
Schakel de optie Use Push Notifications in

Stap 13
Kies de optie: I Agee

Stap 14
Klik op Bewaar

Stap 15
Kies de optie: Disable

Stap 16
Dat was het, u bent nu online!

Vind gemakkelijk zelf alle antwoorden via onze FAQ-pagina’s. Kunt u het antwoord niet vinden of lukt het niet om de Bria App in te stellen voor de iPhone? Neem dan contact op met onze helpdesk afdeling via de live chat onderin de website of maak een ticket aan via het klantenportaal.