Configuratie Cisco IP telefoons
Nadat het toestel is aangesloten op het netwerk, dient u het IP adres op te vragen.
- Dit kunt u doen door op het telefoontoestel de Menuknop in te drukken. Vervolgens selecteert u met de navigatietoets ‘Netwerk’, optie 9 in het menu. Bij ‘Current IP’ wordt het IP adres van het toestel weergegeven.
Open een Internet browser en vul vervolgens het zojuist opgevraagde IP adres in de adresbalk:
bijvoorbeeld: http://192.168.10.10
- Dit kunt u alleen doen op een pc die in hetzelfde netwerk hangt als het telefoontoestel. Om in te loggen op de webinterface van het Cisco toestel klikt u rechts bovenin het scherm op ‘Admin Login’ en vervolgens op ‘Advanced’.
- U dient uw accountgegevens die u van basicVoice.nl heeft verkregen bij de hand te houden.
- Voor het instellen van uw account op het toestel, gaat u naar het tabblad ‘Ext 1’. U vult hier bij de sectie ‘Proxy and Registration’ en bij ‘Subscriber Information’ het volgende in:
Proxy | sip.wincom.nl |
Outbound Proxy | sip.wincom.nl |
Use Outbound Proxy | Yes |
Display Name | De naam die naar buiten meegegeven wordt (alleen onderling en andere PBX clienten kunnen dit zien) |
Password | Uw ontvangen wachtwoord van uw SIP Trunk of PBX account |
Auth ID | Uw ontvangen gebruikersnaam van uw SIP Trunk of PBX account |
User ID | Uw ontvangen gebruikersnaam van uw SIP Trunk of PBX account |