Menu Sluiten

Hoe kunnen we helpen?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Zoiper altijd actief blijft op iPhone?

U bent hier:

Push Notifications (Apple IOS)

Waarom is de push-service nodig?

Nieuwere Apple iOS-versies (v11+) hebben een energiebesparende modus waardoor apps op de achtergrond worden uitgevoerd of wanneer de telefoon is vergrendeld in de slaapstand. De apps worden door deze modus automatisch afgesloten waardoor u niet meer bereikbaar bent met Zoiper.

Zoiper biedt een extra add-on die regelmatig op de achtergrond contact maakt met de app (push-service) en deze dus actief houdt.
Door deze push-functie is de app altijd online en kunt u ook bellen als uw telefoon vergrendeld is of als de app op de achtergrond draait.

Helaas is deze service van Zoiper niet gratis, maar wordt via uw iTunes-account 0,99 EUR per maand in rekening gebracht.
De facturering verloopt niet via basicVocie, maar rechtstreeks naar Zoiper via de AppStore


Aankoop en activering van de dienst

  • Open de “Instellingen” (1) en tik vervolgens op “Premium Features” (2) .
  • Kies nu uw abonnementsmodel, u kunt maandelijks of jaarlijks vooruit betalen.
  • Lees ook de betaling- en opzegtermijnen (deze zijn wat ons betreft oké, vanaf 12/2018)

Activeer pushmeldingen in Zoiper

Om de hierboven aangekochte extensie te activeren, opent u de “Instellingen” opnieuw en tikt u op “Incoming Calls“.
Activeer nu de optie “Use Push Notifications“.


Activeer pushmeldingen in iOS instellingen

Vanwege een update van Apple met betrekking tot de verwerking van pushmeldingen in iOS 13, vanaf 1 april 2020, moeten alle apps volgens het iOS 13-ontwikkelingsframework pushmeldingen verwerken .

Daarom ondervindt u mogelijk problemen met pushmeldingen in Zoiper voor iOS waardoor u GEEN inkomende oproepen kunt ontvangen.

Als u de foutmelding WARNING: PUSH NOTIFICATIONS krijgt, of als u preventief voorbereid wilt zijn:

Ga naar iOS-instellingen > Meldingen Zoiper en schakel de optie Meldingen toestaan in.


Lukt het toch niet? Check dan nog of deze instellingen goed staan

Zorg er eerst voor dat Zoiper het mobiele netwerk mag gebruiken.

  • Ga hiervoor naar de iOS-instellingen -> Mobiel
  • Scroll naar beneden naar “Gebruik mobiele data voor” en zorg ervoor dat de optie is ingeschakeld voor Zoiper.

Probeer dan TCP of TLS te gebruiken voor uw SIP-account.

  • U kunt dit doen in Zoiper -> Instellingen -> Accounts -> (Uw account) -> Netwerkinstellingen
  • Wijzig het transport in TCP of TLS. Probeer of u zich nog kunt registreren.

Houd er rekening mee dat vanwege iOS-beperkingen het mogelijk is dat inkomende oproepen niet werken wanneer uw internetverbinding stopt (onbereikbaar voor wifi en mobiel tegelijkertijd) en dit duurt meer dan 30 seconden. Hierdoor wordt de TCP-voip-socket gesloten en iOS dwingt Zoiper in de slaapstand te gaan). Zoiper blijft het ongeveer elke 10 minuten opnieuw proberen en als er een netwerk is, zal het zich opnieuw registreren.

  • Om het in te schakelen, ga naar Zoiper -> Instellingen -> Inkomende oproepen. En zet de volgende 2 opties aan (Enable)
  1. Wi-Fi Keep alive
  2. Force background