Menu Sluiten

Hoe kunnen we helpen?

Hoe maak ik een lijn/toestel in Hosted PBX

U bent hier:

Een SIP-lijn of toestel wordt account genoemd in SimPBX. Dit zijn de SIP accounts die vervolgens kunt instellen op uw IP-telefoon of SoftPhone.

Voor elke toestel of softphone kunt u een account aanmaken, na het aanmaken van de account ziet u de gegevens onder onder het menu Provisioning

1. Ga eerst naar uw Hosted PBX omgeving via: https://wincom.simpbx.net

2. Ga in het menu naar “Accounts“. Hier kunt u toestellen aanmaken en configureren.

3.Klik op add om een nieuw toestel/account aan te maken
u ziet nu de volgende velden

  • Extension: Vul hier een toestelnummer in, dit is het interne nummer voor dit toestel/account
  • Phone number: Vul hier een extern telefoonnummer in uit de toegewezen nummers indien het toestel van buitenaf bereikbaar moet zijn.
  • Name: U kunt hier eventueel de naam voor het toestel opgeven.
  • CallerID: Laat dit veld leeg indien u anoniem wilt uitbellen of kies een nummer uit de toegewezen nummers.
  • Voicemail: Geef hier aan of u de voicemail voor het toestel wilt uit- of aanzetten. Voor meer informatie over voicemail klik hier
  • Forward Voicemail to: Heeft u voicemail aanstaan dan kunt u deze forwarden naar een email adres, in dat gevalt vult u hier het betreffende mailadres in. U krijgt dan een mail met het ingesproken boodschap als geluidsbestand.

4. Ga nu in het menu naar Provisioning. Hier vindt u de SIP-gegevens van alle toestellen die u heeft aangemaakt. Deze gegevens heeft u nodig om uw IP-telefoon of SoftPhone in te stellen. Klik hier voor meer informatie

SIP account gegevens onder Provisioning