Menu Sluiten

Hoe stel ik een voicemail account in voor een belgroep?

U bent hier:

In dit artikel leggen we uit hoe u een algemeen voicemail account kunt instellen voor een hele belgroep in uw Hosted PBX omgeving.

Let op! Wilt u een voicemail instellen voor een individueel account? Kijk dan in deze handleiding.

1. Voicemail account Instellen

1. Ga eerst naar uw Hosted PBX omgeving via: https://wincom.simpbx.net

2. Ga in het menu naar “Accounts“. Hier kunt u toestellen aanmaken en configureren. Klik op + Add om een nieuwe account aan te maken waar we voicemail op gaan instellen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-21-1024x639.png

3. Geef het account een intern nummer bijv. 100 en een Naam. Klik op voicemail greeting om uw geluidsbestand te uploaden. En klik op “Bestanden kiezen” om het geluidsbestand van uw computer te kiezen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-23.png

4. Na het kiezen van een bestand wordt deze geüpload en ziet u zoals hieronder het bestand verschijnen. U kunt indien gewenst met het pijltje ernaast het bestand nog even beluisteren.

5. Selecteer vervolgens het bestand met uw muis. U ziet nu dat het bestand naast voicemail greetings staat.

6. Voer bij “forward voicemail to” het e-mail adres in waar u de voicemail berichten op wilt ontvangen.

7. Zet als laatst uw voicemail aan voor dit account en klik op Save

Uw voicemail account is nu ingesteld, ga verder naar stap 2 om dit account te gebruiken voor een belgroep.

2. Maak een belgroep

In deze handleiding gaan we vanuit dat u al een belgroep heeft. Indien u nog geen belgroep heeft aangemaakt. Kijk dan in deze handleiding

LET OP! Het is erg belangrijk dat de voicemail uit staat voor alle accounts die in de belgroep zitten. Anders zal deze oplossing niet werken.

3. Koppel uw Voicemail

In deze stap leggen we uit hoe u uw in stap 1 aangemaakte voicemail account kunt koppelen aan een belgroep.

1. Ga in het menu naar “Forwards“. Hier kunt u doorschakelingen configureren. Klik op “Add” waarna de volgende velden kunnen worden ingevuld:

Extension: Vul hier een toestelnummer in, dit is het interne nummer voor de forward.
Phone number: Kies hier een extern telefoonnummer uit de toegewezen nummers (Gebruik dit alleen wanneer de forward van buitenaf bereikbaar moet zijn)
Name: U kunt hier eventueel de naam voor de forward opgeven

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is pbx-forwards-1024x488.png

3. Door op + Add naast “Forward to” te klikken kunnen de apparaten geselecteerd worden welke onderdeel van de forward zijn. Kies hier als eerste de belgroep die we in stap 2 of eerder hebben aangemaakt. (Belgroepen vindt u onder Groups)

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is pbx-forwards-numbers.png

3. Klik nogmaals op + Add om de voicemail account toe te voegen (Deze hebben we in stap 1 aangemaakt). (De voicemail account vindt u onder Accounts)

4. Als laatste kunt u op de slicebar aangeven hoelang de belgroep moet overgaan voordat de voicemail wordt aangeroepen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is pbx-forwards-slicebar.png

5. klik op Save om de Forward op te slaan. U heeft nu een algemeen voicemail ingesteld voor een belgroep.