Wat zijn de functies van de Hosted PBX / Cloud telefooncentrale
De Hosted PBX is ontwikkelt om u als klant een zo eenvoudige mogelijke centrale te kunnen bieden. Eenvoud betekent niet direct dat de centrale niets kan. De SIM PBX is eenvoudig maar heeft de meest gebruikte mogelijkheden standaard beschikbaar. Wij geven u een kleine rondleiding.
Adres om in te loggen in uw Hosted PBX: https://wincom.simpbx.net/
Hieronder de betekenis en de mogelijkheden per onderdeel in onze Hosted PBX omgeving
- Accounts; Een account heeft u nodig om een toestel in te stellen. In principe maakt u voor elke toestel een account aan. Een toestel kan een IP-telefoon, een softphone maar ook bijvoorbeeld een ATA (apparaat waarmee u analoge toestellen als een fax of frankeermachine aan uw telefooncentrale kunt koppelen) zijn.
- Groups; In Groups kunt u belgroepen aan uw telefooncentrale toevoegen. Met een belgroep kunt u een afdeling of groep medewerkers via één telefoonnummer bereikbaar maken.
- Forwards; Binnen Forwards kunt u doorschakelingen beheren. U kunt doorschakelingen maken naar een intern of extern telefoonnummer. Indien er meerdere items binnen de forward worden gekozen dan zal de forward deze selectie sequentieel aflopen.
- Switches; Met switches kunt u doorschakelingen beheren, maar met een extra mogelijkheid. U kunt de gebruikers een link of een QR-code geven waarmee de gebruikers zich kunnen aan- of afmelden van de switch. Een handig onderdeel voor bijvoorbeeld wissel-diensten.
- Announcements; Hierin kunt u welkomst-boodschappen / meldingen instellen. Met een welkomstmelding komt u professioneel over bij de klant. De beller wordt verwelkomd met bijvoorbeeld “Welkom bij WinCOM!”
- Queues; Hier kunt u wachtrijen instellen. Met een wachtrij kunt u de piekdrukte van telefoontjes opvangen. De beller krijgt een boodschap te horen. Zodra er iemand vrij is, wordt de beller doorverbonden. Daarnaast is het mogelijk om een wachtmuziek in te stellen.
- IVRs; Binnen IVR’s kunt u keuzemenu’s maken. Met een keuzemenu komen bellers meteen bij de juiste persoon terecht en krijgt u eventuele voicemailberichten doorgestuurd. Zo mist u nooit per ongeluk een belangrijk gesprek.
- Phone Numbers; Hier vindt u uw gekoppelde telefoonnummers. Deze kunt u koppelen aan alle hierboven genoemde onderdelen.
- Provisioning; In dit scherm ziet u een overzicht van welke toestellen u heeft aangemaakt en de SIP gegevens er van. De 1e lijn is uw SIP-ID en 2e uw SIP-wachtwoord. Deze gegevens heeft u nodig om uw toestellen in te stellen. Ook ziet u welke toestellen zijn aangemeld en welke niet.
Indien u nog vragen heeft kunt u altijd een ticket aanmaken via de klantenpaneel.