Menu Sluiten

Hoe kunnen we helpen?

Zoiper SoftPhone installeren en configureren op iOS (iPhone/iPad)

U bent hier:

U kunt gratis gebruikmaken van de Zoiper Softphone op uw iPhone of iPad.

Let wel op dat Zoiper niet actief blijft op achtergrond vanaf iOS v11+. Daarvoor heeft u een betaalde Addon nodig. Zie volgende handleiding voor meer informatie.

Voordelen van Zoiper:

  • Werkt u met meer medewerkers? Dan kunt u onderling doorverbinden en gratis bellen.
  • Werkt u met meerdere telefoonnummers (voor bijvoorbeeld twee bedrijven)? Dan kunt u beide nummers gebruiken.
  • Er zijn geen doorschakelkosten bij inkomende gesprekken. Uitgaand belt u tegen het normale tarief.
  • U kunt met de Zoiper-app over de hele wereld bellen tegen onze Nederlandse gesprekskosten.
  • Zoiper ondersteunt op dit moment bijna alle soorten apparaten zoals: Android, iOS, MacOS, Linux, Windows.

Om gebruik te kunnen maken van Zoiper heeft u eerst een SIP Trunk of een Hosted PBX account nodig. Deze kunt u bestellen op onze pagina’s: SIP Trunk of Hosted PBX.

Hoe download ik Zoiper?

Download Zoiper via de volgende link: DOWNLOAD


Configureer Zoiper

  1. Open Zoiper op uw toestel
  1. Wanneer u Zoiper voor het eerst start krijgt u meerdere meldingen om toegang te geven tot bepaalde functies van uw telefoon. Druk overal op OK & Sta toe
  1. Nadat Zoiper is geopend druk rechtsonder op Settings
  1. Klik vervolgens op ‘Accounts’
  1. Klik rechtsboven op de + knop
  1. Klik op “Yes
  1. Klik op “Select a provider
  1. U krijgt nu een lijst met providers te zien. Zoek en kies voor basicVoice.nl
  1. Voer nu de volgende gegevens in:
    • Username: SIP ID
    • Password: Wachtwoord

Waar vind ik mijn SIP ID en wachtwoord?

  • SIP Trunk: Deze kunt u vinden in uw klantenpaneel onder uw SIP Trunk account
  • Hosted PBX: Elke account die u aanmaakt in uw SimPBX heeft een unieke ID en wachtwoord. Deze kunt u vinden onder het menu Provisioning binnen uw SimPBX omgeving.
  1. Nadat u op “Register” heeft gedrukt ziet u bovenin “Registration Status: OK” staan.
  1. Wanneer u nu naar beginscherm van Zoiper gaat ziet u bovenin basicVoice.nl met daaronder “Ready

Zoiper is nu geconfigureerd en klaar voor bellen en gebeld worden.!


Werkt het toch niet?

Zorg aub in ieder geval dat de volgende instellingen goed staan:

Account name: basicVoice.nl
Host: sip.wincom.nl
Username: uw SIP ID
Password: uw SIP wachtwoord
Authentication User: leeg
Outbound Proxy: leeg
Caller ID: leeg
Voicemail Extension: leeg

Network settings:
Enable IPv6: uit
Transport Type: TCP of UDP (afhankelijk van uw internetprovider)
Use STUN: uit
Use RPORT for signaling: uit
Use RPORT for Media: uit

Audio Codecs:
Zorg dat uLaw en aLaw aan en bovenaan staan

Encryption settings:
Alles uit

Let op! Met de gratis versie dient u de app open te laten als u bereikbaar wilt zijn. Wanneer u de app sluit of lange tijd niet gebruikt zet iOS de app automatisch uit. Hiervoor heeft Zoiper een Addon die u kunt kopen, hiermee worden PUSH-notificaties aangezet voor de softphone. Voor meer informatie klik hier.