Menu Sluiten

Hoe kunnen we helpen?

Zoiper SoftPhone installeren en configureren op Android

U bent hier:

U kunt gratis gebruikmaken van de Zoiper Softphone op uw mobiel of computer.

Voordelen van Zoiper:

  • Werkt u met meer medewerkers? Dan kunt u onderling doorverbinden en gratis bellen.
  • Werkt u met meerdere telefoonnummers (voor bijvoorbeeld twee bedrijven)? Dan kunt u beide nummers gebruiken.
  • Er zijn geen doorschakelkosten bij inkomende gesprekken. Uitgaand belt u tegen het normale tarief.
  • U kunt met de Zoiper-app over de hele wereld bellen tegen onze Nederlandse gesprekskosten.

Zoiper ondersteunt op dit moment bijna alle soorten apparaten zoals: Android, iOS, MacOS, Linux, Windows.

Om gebruik te kunnen maken van Zoiper heeft u eerst een SIP Trunk of een Hosted PBX account nodig. Deze kunt u bestellen op onze pagina’s: SIP Trunk of Hosted PBX.

Hoe download ik Zoiper?

Download Zoiper via de volgende link: DOWNLOAD


Zoiper configureren

U kunt Zoiper op verschillende manieren configureren:


Configureer Zoiper met een QR code (Let op! Niet voor Hosted PBX klanten)

Let op! Deze handleiding geldt alleen wanneer u een SIP Trunk abonnement heeft bij basicVoice.

Wanneer u een SIP Trunk heeft besteld bij basicVoice wordt automatisch een QR Code voor u aangemaakt om Zoiper in te stellen. Deze QR code kunt u vinden op het product pagina in uw klantenpaneel.

  • Ga naar https://portal.wincom.nl en login met uw inloggegevens.
  • Na het inloggen komt u op het dashboard. Ga vervolgens in het linkermenu naar Producten > Mijn producten
  • Zoek in het lijst naar uw SIP Trunk en klik daarna op Beheer Product
  • U komt nu op de product pagina met de gegevens van uw Sip Trunk. Scroll een halve pagina naar beneden. U ziet nu een gedeelte met Zoiper en een QR Code.
  • Om Zoiper te configureren met de QR Code, open Zoiper op uw toestel.
  • Wanneer u Zoiper voor het eerst start krijgt u het volgende scherm. Druk op ‘Agree & Continue
  • Klik hier op “Skip
  • Klik vervolgens op ‘YES’

Druk onderin op “Login with QR

  • Geef Zoiper toestemming om foto’s te maken. Druk op ‘Tijdens gebruik van de app;
  • Scan de QR Code die u op uw klantenpaneel heeft gezien.
  • U krijgt nu een aantal beveiligingsvragen. Druk op ‘Toestaan
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-10-478x1024.png
  • Geef Zoiper rechten om uw beschikbaarheid te controleren, dit is nodig zodat normale telefoongesprekken niet onderbroken worden door Zoiper. Druk op ‘OK
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-11-478x1024.png
  • Zet Niet storen AAN bij Zoiper en druk op ‘Toestaan‘ als dat gevraagd wordt
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-12-478x1024.png
  • Ga weer terug naar Zoiper op uw toestel en druk linksboven op het menu knop (3 strepen)
  • Zoiper is nu geconfigureerd en klaar voor bellen en gebeld worden.!
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-8-478x1024.png

Configureer Zoiper via providerlijst

Heeft u een Sip Trunk van basicVoice? Dan kunt u Zoiper ook automatisch configureren via een QR Code. Kijk in deze handleiding voor meer informatie.

  • Open Zoiper op uw toestel
  • Wanneer u Zoiper voor het eerst start krijgt u het volgende scherm. Druk op ‘Agree & Continue
  • Klik hier op “Skip
  • Klik vervolgens op ‘YES’
  • Klik onderin op de knop “Provider list
  • Klik op next
  • U krijgt nu een landenlijst. Kies hier Netherlands. Druk vervolgens op “Show More
  • Kies basicVoice.nl in het lijst.
  • Klik vervolgens op de knop “Get configuration
  • Voer nu uw SIP ID en wachtwoord in en druk op OK
    • SIP Trunk: Deze kunt u vinden in uw klantenpaneel onder uw SIP Trunk account
    • Hosted PBX: Elke account die u aanmaakt in uw SimPBX heeft een unieke ID en wachtwoord. Deze kunt u vinden onder het menu Provisioning binnen uw SimPBX omgeving.
  • U krijgt nu een aantal beveiligingsvragen. Druk op ‘Toestaan
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-10-478x1024.png
  • Geef Zoiper rechten om uw beschikbaarheid te controleren, dit is nodig zodat normale telefoongesprekken niet onderbroken worden door Zoiper. Druk op ‘OK
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-11-478x1024.png
  • Zet Niet storen AAN bij Zoiper en druk op ‘Toestaan‘ als dat gevraagd wordt
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-12-478x1024.png
  • Ga weer terug naar Zoiper op uw toestel en druk linksboven op het menu knop (3 strepen)
  • Zoiper is nu geconfigureerd en klaar voor bellen en gebeld worden.!
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-8-478x1024.png

Configureer Zoiper handmatig

Heeft u een Sip Trunk van basicVoice? Dan kunt u Zoiper ook automatisch configureren via een QR Code. Kijk in deze handleiding voor meer informatie.

1. Open Zoiper op uw toestel

  • Wanneer u Zoiper voor het eerst start krijgt u het volgende scherm. Druk op ‘Agree & Continue
  • Klik hier op “Skip
  • Klik vervolgens op ‘YES’
  • Vul bij User name het SIP ID in van uw VoIP account vervolgt door ‘@sip.wincom.nl’.
  • Bij ‘Password’ vult u het wachtwoord van uw VoIP-account in.
    • SIP Trunk: Deze kunt u vinden in uw klantenpaneel onder uw SIP Trunk account
    • Hosted PBX: Elke account die u aanmaakt in uw SimPBX heeft een unieke ID en wachtwoord. Deze kunt u vinden onder het menu Provisioning binnen uw SimPBX omgeving.
  • Druk op ‘Create an account’.
  • Check of de hostname klopt: sip.wincom.nl en klik vervolgens op ‘Next’.
  • Klik bij ‘Account setup’ op ‘Skip’.
  • Afhankelijk van uw internetverbinding checkt Zoiper nu welke protocollen beschikbaar zijn. Kies één uit die groen brandt en klik op ‘Finish’.
  • U krijgt nu een aantal beveiligingsvragen. Druk op ‘Toestaan
  • Geef Zoiper rechten om uw beschikbaarheid te controleren, dit is nodig zodat normale telefoongesprekken niet onderbroken worden door Zoiper. Druk op ‘OK
  • Zet Niet storen AAN bij Zoiper en druk op ‘Toestaan‘ als dat gevraagd wordt
  • Ga weer terug naar Zoiper op uw toestel en druk linksboven op het menu knop (3 strepen)
  • Zoiper is nu geconfigureerd en klaar voor bellen en gebeld worden.!

Goed om te weten

  • Let op! Bij het eerste uitgaande telefoontje krijgt u de vraag: ‘toestaan dat Zoiper het volgende doet: audio opnemen of Zoiper wil toegang tot de microfoon. Sta dit toe, hierdoor krijgt de app toegang tot uw microfoon.
  • Wilt u NIET dat telefoontjes via Zoiper verstoord kunnen worden door oproepen op uw gsm of notificaties van andere apps? Zorg er dan voor dat Zoiper toegang heeft tot de DND functie van uw smartphone. Dit kunt u instellen via settings, sound & notification, do not disturb access.
  • De gesprekskwaliteit van Zoiper is afhankelijk van uw internetverbinding.

Werkt het toch niet?

Zorg aub in ieder geval dat de volgende instellingen goed staan:

Account name: uw SIP ID
Host: sip.wincom.nl
Username: uw SIP ID
Password: uw SIP wachtwoord
Authentication User: leeg
Outbound Proxy: leeg
Caller ID: leeg
Voicemail Extension: leeg
Audio Codec: Zorg dat uLaw en aLaw bovenaan staan
Encryption settings: uit

Onder Network settings:
Registration Expiry Time: 600
Keep Alive Time-Out: Default
Transport Type: TCP of UDP (afhankelijk van uw internetprovider)
Use STUN: Use Default
Use RPORT for signaling: aan
Use RPORT for Media: uit