basicVoice SIP Trunk
Dé beste SIP Trunk
voor dé laagste prijs
- HD Gesprekskwaliteit
- Maandelijks opzegbaar
- Nederlandse Servers
Gebruik onze SIP Trunk voor meerdere doeleinden

WAT IS EEN SIP TRUNK?

Een SIP Trunk kunt u vergelijken met een “gewone telefoonlijn”, zoals een analoge of ISDN telefoonlijn. Over een analoge lijn kan maximaal 1 gesprek worden gevoerd. ISDN is in verschillende smaken te krijgen. Over een ISDN-2 kunnen bijvoorbeeld maximaal 2 gesprekken simultaan worden gevoerd. En over een ISDN-30 zijn dat 30 simultane gesprekken. Het verschil met een SIP Trunk is dat de gesprekken niet meer via die “gewone telefoonlijn” lopen, maar over een dataverbinding. Het aantal simultane gesprekken via een SIP Trunk is in principe niet gelimiteerd. De beschikbare bandbreedte is dan de beperking. basicVoice heeft geen beperking op het aantal simultane gesprekken. Wij bieden onze SIP Trunk met een onbeperkt aantal kanalen.

GESCHIKT VOOR ALLE TELEFOONCENTRALES
De SIP Trunk van basicVoice kan in principe op elke telefooncentrale worden aangesloten, die SIP voorbereid is. Wij hebben ervaring met uiteenlopende merken telefooncentrales zoals o.a.:
- 3CX
- Aastra
- Alcatel-Lucent
- Astergate
- Asterisk
- Auerswald
- Avaya
- Cisco
- CNE
- Digium
- Draytek
- Yeastar
- Asterisk
- Elmeg
- FreePBX
- FreeSWITCH
- Gigaset
- Grandstream
- IPBM
- IPBrick
- Koncept
- KSS
- LG-Ericsson
- Linksys
- MyPBX
- Xelion
- Mitel
- NEC
- NeoNova
- One IP
- Panasonic
- PBXnSIP
- Rowetel
- Samsung
- ShoreTel
- Siemens
- Skype for Business
- Swyx
- Televantage
- VOIspeed

VoIP op uw mobiel? Dat kan met een Softphone!
U kunt eenvoudig in- en uitbellen met uw vaste nummer via een Softphone-app. Via deze App (beschikbaar voor Windows, Linux, Mac, iOS en Android), bent u overal in de wereld bereikbaar voor uw klanten.
Ideaal voor de ondernemer die veel onderweg is en toch de uitstraling wil hebben van een vaste telefoonnummer.

GRATIS OVERSTAP SERVICE
Met de overstapservice van basicVoice kunt u zorgeloos overstappen. Wij zorgen ervoor dat u altijd bereikbaar blijft en nemen uw telefoonnummers over van uw huidige provider. Kies de optie “Nummerbehoud” tijdens het bestelproces, wij zorgen dan ervoor dat uw telefoonnummer(s) vlekkeloos overgezet wordt naar ons netwerk. Of het nu gaat om een landelijk telefoonnummer of regionaal telefoonnummer, wij regelen het voor u.
HOE GEBRUIK IK EEN SIP TRUNK?
Eigen Telefooncentrale
Wanneer uw traditionele telefooncentrale een VoIP module heeft, kunt u de SIP Trunk van basicVoice hiervoor gebruiken. Dit zou voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken kunnen, maar ook bijvoorbeeld alleen voor uitgaande gesprekken. Dmv LCR (Least Cost Routing) kan dan de goedkoopste route worden gekozen.
Softphone
Indien u de kosten laag wilt houden kunt u kiezen voor de SoftPhone. U koppelt hiermee uw SIP account aan een zogenaamde Software Telefoon die op uw PC of smartphone draait. U hoeft dan niet te investeren in dure IP telefoons. BasicVoice is een officiële partner bij meerdere SoftPhones. Bij een SIP Trunk abonnement krijgt u automatisch toegang tot Zoiper.
IP Telefoon
De SIP Trunk is zeer flexibel. Deze kan aangesloten worden op een geavanceerde centrale met bijvoorbeeld 100+ simultane gesprekken maar ook op een IP telefoon met 1 of 2 simultaan gesprek. Het is een kwestie van de SIP Trunk configureren en u kunt direct bellen of gebeld worden. Wij ondersteunen bijna alle merken IP telefoons.
DECT Basisstation
Naast alle varianten, kunt u ook kiezen om de SIP Trunk te configureren in een DECT Basisstation. Voordeel van een basisstation t.o.v. een IP telefoon is dat u met 1 SIP Trunk abonnement kunt bellen en gebeld worden via meerdere DECT (draadloze) telefoons. Op de meeste basisstations kunt u tot 5 á 6 DECT toestellen aansluiten.
Veel GESTELDE VRAGEN
Heeft u kort geleden nog een traditionele telefooncentrale aangeschaft of is uw huidige telefooncentrale nog niet helemaal afgeschreven? Dan is de overstap naar Hosted PBX vaak niet rendabel. Bij een overstap naar Hosted PBX moet de bestaande hardware immers vaak vervangen worden door IP-hardware. Een SIP trunk biedt uitkomst als u uw huidige telefooncentrale wilt behouden, maar wel de overstap wilt maken naar VoIP telefonie.
Mocht u geen telefooncentrale op locatie hebben, dan is Hosted PBX de oplossing voor uw bedrijf.
Ook is een SIP Trunk handig wanneer u weinig of tot geen functies wilt en alleen wilt bellen en gebeld worden. In dit geval heeft geen uitgebreide Hosted PBX nodig. U kunt dan i.c.m. een softphone, ip-telefoon of een dect basisstation gebruik maken van de SIP Trunk.
Met een SIP trunk wordt het mogelijk om voordelig te bellen via internet met behoud van alle functionaliteiten van uw eigen fysieke telefooncentrale.
Bij Hosted PBX komt de telefooncentrale in de cloud te staan. U heeft dan geen fysieke telefooncentrale meer.
U kunt er ook voor kiezen om de SIP Trunk direct te koppelen aan uw IP-telefoon, softphone of een dect basisstation zonder een telefooncentrale er tussen. In dat geval kunt u alleen bellen en gebeld worden en geen extra functies gebruiken zoals bij een Hosted PBX.
Een SIP trunk kan direct verbonden worden met een moderne IP PBX (digitale centrale). Heeft u nog een analoge of ISDN telefooncentrale, dan heeft u een converter nodig om een SIP trunk te kunnen aansluiten. Een converter zet de SIP verbinding om in een analoog signaal waardoor de telefooncentrale en SIP trunk ‘dezelfde taal’ spreken. Zo’n converter kunt u zelf kopen of bij ons bestellen, wij zullen deze dan compleet voor u instellen voordat we het opsturen. Neem hiervoor contact op via het contactformulier, of maak een ticket aan als u al klant bent.
U kunt 1 apparaat tegelijk aanmelden op een SIP Trunk. Een apparaat kan zijn: telefooncentrale / ip-telefoon / softphone / dect-basisstation
Heeft uw bedrijf meerdere vestigingen? En u heeft per vestiging een telefooncentrale. Dan heeft u per vestiging een aparte SIP trunk nodig.
Heeft u één telefooncentrale voor alle vestigingen? Dan is 1 SIP Trunk voldoende.
Alleen als u de belkosten per vestiging wilt uitsplitsen, heeft u wél voor iedere vestiging een aparte SIP trunk nodig. Als u immers gebruik maakt van één SIP trunk voor meerdere vestigingen, worden alle gesprekskosten aan dezelfde SIP trunk gekoppeld.